Sieć supermarketów Biedronka od lat angażuje się w wiele różnych inicjatyw mających na celu ochronę środowiska, dlatego i tym razem przedstawiciele postanowili skorzystać z okazji i zapowiedzieli, że w czwartek (23 stycznia) klienci, którzy dokonają zakupów w określonej kategorii za minimum 20 zł, otrzymają od sieci specjalny prezent, tzw. „warzyworki”. Akcja miałaby na celu zwiększenie świadomości konsumentów w kwestii ochrony środowiska, a także zachęcić do wprowadzania drobnych zmian z korzyścią dla planety. Teraz okazuje się, że na kilkanaście godzin przed rozpoczęciem promocji, sklep wycofał się z promocji. Co jest przyczyną takiej decyzji?

Dlaczego obchodzimy dzień bez opakowań foliowych?

Tworzywa sztuczne to z biegiem czasu coraz większe obciążenie dla planety, a ze statystyk wynika, że tylko w ciągu roku na całym świecie wytwarza się łącznie około 500 miliardów foliowych opakowań. Część z nich trafia na wysypiska, inne zanieczyszczają środowisko naturalne i stają się ogromnym zagrożeniem choćby dla wielu gatunków zwierząt. Problem ten dotyczy również Polski.

Zobacz także:

23 stycznia obchodzimy Dzień bez opakowań foliowych, który jest odpowiedzią na obserwowany wzrost produkcji tworzyw sztucznych na całym świecie. Statystycznie na jednego mieszkańca Polski przypada aż 70 kg tworzyw sztucznych rocznie, co skłania do podjęcia zdecydowanych działań zmierzających do ograniczenia wytwarzania opakowań foliowych oraz zmiany nawyków zakupowych na bardziej ekologiczne - czytamy na stronie Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska.

Na czym miała polegać akcja promocyjna Biedronki?

Z okazji 23 stycznia, czyli obchodzonego w Polsce dnia bez opakowań foliowych, Biedronka postanowiła ogłosić akcję, która miała polegać na tym, że wszyscy klienci, którzy zdecydują się na zakup świeżych warzyw i owoców za minimum 20 zł, otrzymają od sklepu wyjątkowy prezent, a dokładniej dwupak wielorazowych woreczków, które pomysłodawcy nazywają „warzyworkami”. Akcja miałaby na celu ograniczenie plastiku podczas codziennych zakupów Polaków.

Dbałość o środowisko naturalne jest jednym z kluczowych filarów działalności Biedronki, dlatego sieć regularnie podejmuje inicjatywy mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu na planetę. Właśnie w tym duchu organizowana jest akcja rozdawania wielorazowych warzyworków, która ma zachęcić do wybierania bardziej ekologicznych rozwiązań podczas zakupów – podkreślali w swoich komunikatach przedstawiciele Biedronki.

Dlaczego Biedronka wycofała się z promocji?

Pierwotnie prezent mieli otrzymać wszyscy klienci, którzy spełniliby warunek promocji. Biedronka informowała, że akcja ma dotyczyć także tych, którzy nie posiadają karty lojalnościowej Biedronka ani aplikacji mobilnej sklepu. „Warzyworki” miały być rozdawane przy kasach, zarówno tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Jednak kilkanaście godzin przed rozpoczęciem promocji z redakcją „Wprost” skontaktował się Dział Prasowy sieci Biedronka i poinformował, że akcja zostaje odwołana z przyczyn logistycznych. Nie wiadomo też, czy odbędzie się w innym terminie.

Czym są „warzyworki”?

„Warzyworki” to inaczej wielorazowe woreczki, które wykonano z wysokiej jakości poliestru, a to wszystko po to, by użytkownicy mogli cieszyć się ich długą trwałością i bezpieczeństwem w kwestii przechowywania żywności. Dzięki swoim właściwościom worki sprawdzają się idealnie szczególnie w przypadku owoców i warzyw, gdyż sprawiają, że ich wyjątkowy smak, świeżość i cenne wartości utrzymują się dłużej niż zwykle. W przeciwieństwie do zwykłych zrywek lub foliowych reklamówek „warzyworki” można wykorzystywać podczas zakupów przez długie lata.

Woreczki sprawdzają się również jako siatki do prania delikatnych materiałów, miejsce do przechowania drobnych rzeczy osobistych, a także jako codzienna torebka podręczna. „Warzyworki” okazują się bowiem niezwykle wytrzymałe. Z informacji wynika, że są w stanie pomieścić rzeczy o łącznej wadze 5 kg.