Biedronka zmienia czas, w jakim będą wydawane nowe gazetki promocyjne. Informację ogłosiła w ostatnim tygodniu stycznia. Klienci nadal będą mogli znaleźć je zarówno w wersji tradycyjnej, jak i elektronicznej np. na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej Biedronki. Co warto wiedzieć o zbliżających się zmianach?

Duże zmiany w sieci Biedronka

Jak poinformowała sieć Biedronka, nowe gazetki promocyjne wydawane będą teraz w poniedziałki, środy i piątki.  Obecnie nie wiadomo, czy promocje trzy raz w tygodniu zostaną, czy sieć powróci do wcześniejszego harmonogramu i będzie znów publikować je w poniedziałki i czwartki. Materiały będą dostępne nadal w wersji papierowej lub cyfrowej – już dziś gazetkę można znaleźć chociażby poprzez wpisanie hasła „gazetka promocyjna w Biedronce”, by obejrzeć ją np. w formie pliku PDF. Stali bywalcy Biedronki chętnie korzystają też z aplikacji mobilnej Biedronka, którą można pobrać za darmo

Zobacz także:

Biedronka wciąż przyciąga klientów promocjami. Od 3 lutego można było w niej kupić jajka z chowu ściółkowego Moja Kurka – dostępne są w promocji 2+2 gratis. W formule promocyjnej 3+3 gratis znalazło się masło, a w formule promocyjnej 6+6 gratis pojawiło się mleko z Mlecznej Doliny. Tańszy jest także ser żółty w plastrach Światowid, parówki, kabanosy, chłodzone pizze, mąki i mrożone warzywa.

Jedna z ofert „Drugi tańszy za 1 zł” zawiera olej. Co więcej, w formie 1+1 gratis dostępne były wszystkie z herbat marki Lipton. Produkty można łączyć. Na miłośników kosmetyków także czeka promocja – dzięki ofercie „Drugi tańszy o 60%” sprzedawane są kosmetyki w atrakcyjnych cenach. Warto jednak dodać, że z promocji skorzystać mogą posiadacze karty Moja Biedronka albo aplikacji. 

Dlaczego warto śledzić gazetki promocyjne?

Gazetki promocyjne są formą reklamy oferty handlowej. Każdy market ma własną – różnią się między sobą szatą graficzną, formatem druku i liczbą stron. Gazetki wydaje się po to, by klient na czas dowiedział się o specjalnej promocji. Mechanizm działania promocji jest prosty – wystarczy zapoznać się z ofertą marketu i sprawdzić, do kiedy obowiązuje obniżka cen. Zanim jeszcze ruszymy do sklepu, warto zaznaczyć, które produkty są dla nas interesujące, by nie kupować tych, które nie są nam potrzebne.

Już w sklepie dobrze jest się upewnić, czy cena w gazetce i na półce jest taka sama. Czasem promocje obejmują tylko określoną ilość produktów. Klienci niekiedy mają wątpliwości, czy aby na pewno korzystanie z gazetek promocyjnych jest faktycznie sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy. Nie ma w tej kwestii powodów do obaw, jeśli zakupy zrobimy w czasie trwania promocji. Niekiedy konsumenci kupują produkty, które za kilka dni zostają objęte rabatem – dzięki korzystaniu z gazetek promocyjnych można tego uniknąć.

Biedronka z Lidlem spotkali się w sądzie

W ubiegłym roku głośno było o wojnie między Biedronką a Lidlem. Bitwa „na ceny” trwała już od stycznia. Obydwie sieci chwaliły się, że mają najlepsze oferty i przodują w tego typu rankingu. W pewnym momencie zaczęły wręcz walczyć o pozycję najtańszego dyskontu, a w tym celu obniżały znacząco ceny produktów –  Biedronka stworzyła nawet kampanię reklamową, w której przekonywała, że jest bezkonkurencyjna w tej kwestii. Lidl wystosował nawet przeciwko niej pozew. Twierdził, że teza „Od 2002 roku Biedronka jest tańsza niż Lidl” jest kłamliwa. Sąd Apelacyjny uznał w grudniu 2024 roku, że Lidl uprawdopodobnił swoje roszczenia wobec konkurenta z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji, który polega na wykorzystaniu wspomnianego hasła reklamowego. W Sądzie Okręgowym w Warszawie spór trwa nadal i nie ma jeszcze formalnego wyroku.