Dziś wiele z nas chętnie robi zakupy w internecie i nie ma co się temu dziwić. Kupowanie potrzebnych rzeczy w domowym zaciszu jest po prostu wygodne - nie musimy wychodzić z domu, siedząc w fotelu sprawdzimy oferty z różnych sklepów i porównamy ceny. A gdy zamówimy już wybrany produkt do domu, otrzymamy go w ciągu kilku dni i bez problemu możemy go zwrócić do sklepu, jeśli coś nam nie będzie odpowiadało. Sklepy Zalando, które oferują odzież, obuwie, a także akcesoria do domu, od lat zachęcały klientów do zakupów przyjazną polityką zwrotów. To się zmieni już za kilka dni, ale wszystko ma być w trosce o wygodę i dobro kupujących. 

Zwroty w Zalando. Od lutego nowe zasady

Polskie prawo mówi o tym, że produkty kupowane przez internet można oddać do sklepu w ciągu 14 dni bez podawania przyczyny. Wiele sklepów przyjmuje zwroty zwykle w ciągu 30 dni od dokonania zakupu (ale zawsze się upewnijcie, ponieważ każdy sklep prowadzi inną politykę dotyczącą zwrotów). Wyjątkowe było pod tym względem Zalando, ponieważ tam dotychczas zwrot towaru bez podania przyczyny był możliwy aż przez 100 dni. Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że produkty nie były używane, mają metki i znajdują się w oryginalnych opakowaniach. To ma się jednak zmienić.

Zobacz także:

Część klientów Zalando dostała już komunikat, w którym firma informuje o zmianach dotyczących zwrotów. Od 3 lutego 2025 r. czas na odesłanie produktów kupionych w internecie za pośrednictwem Zalando zostanie skrócony ze 100 do 30 dni. Taka zmiana ma sprawić, że towary będą bardziej dostępne dla klientów.

Od samego początku darmowe zwroty są kluczowym elementem naszej obietnicy wobec klientów. Poprzez przeniesienie przymierzalni do domów, chcemy zapewnić im jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Nasi klienci mogą zamówić kilka produktów, przymierzyć je komfortowo we własnym domu, a następnie zatrzymać i zapłacić tylko za to, co naprawdę im się podoba i na nich pasuje. Jako firma zorientowana na klienta regularnie i dokładnie analizujemy ich potrzeby i preferencje. Zauważyliśmy, że ponad 90% z nich zwraca produkty w ciągu pierwszych 30 dni - informuje Zalando w komunikacie opublikowanym na wiadomosci.radiozet.pl. 

Nowe zasady zwrotów w Zalando. Klienci mają na tym skorzystać

Jak przekonuje Zalando, dzięki tej zmianie więcej klientów będzie miało szansę zamówić i przymierzyć wybrane ubrania bez długiego czekania na dostępność rozmiaru. Być może niektórzy nie będą zadowoleni z takiej zmiany, jednak firma podkreśla, że i tak większość klientów zwracających kupione towary robi to w czasie krótszym niż 30 dni. 

Krótszy czas zwrotu zwiększa dostępność artykułów dla wszystkich użytkowników naszej platformy. Biorąc pod uwagę, że ta zmiana nie wpływa znacząco na zachowania zakupowe klientów, a jednocześnie poprawia ich doświadczenia, zdecydowaliśmy się dostosować naszą politykę. Dodatkowo pozwoli nam to testować nowe funkcje, które sprawią, że zakupy na Zalando staną się jeszcze wygodniejsze i przyjemniejsze. Wierzymy, że ta zmiana przyniesie korzyści wszystkim naszym klientom - czytamy dalej w komunikacie Zalando. 

Jak zwrócić towar w Zalando?

Obecne zasady zwrotu towarów w Zalando są bardzo proste. Możemy oddać kupione produkty pod warunkiem, że są w oryginalnym stanie i nie były noszone. Na odzieży i obuwiu muszą znajdować się metki, towary nie mogą być uszkodzone czy brudne. Informacje o tym, jak spakować oraz wysłać towary przeznaczone do zwrotu, znajdziecie na oficjalnej stronie sklepu Zalando. 

Możliwe jest też odesłanie produktów kosmetycznych, ale tylko pod warunkiem, że nie były używane oraz znajdują się w oryginalnych opakowaniach (ze względów higienicznych). Natomiast perfumy, aerozole i inne produkty na bazie alkoholu mogą być traktowane jako towary niebezpieczne. Wówczas konieczne jest użycie specjalnego oznaczenia na paczce - wszystkie informacje na ten temat znajdziecie na stronie Zalando, w zakładce „Jak zwrócić towary niebezpieczne”.