Główny Inspektorat Sanitarny wydał pilny komunikat o wycofaniu z obrotu partii lodów kokosowych sprzedawanych w sieci sklepów Lidl. Towar dostępny w placówkach sieci został błędnie oznakowany przez producenta. W opakowaniu lodów o smaku kokosowym, zostały umieszczone lody o smaku cytrynowym, których skład znacząco się różni od pierwotnego produktu.

Firma Lidl sp. z o.o. sp. k. natychmiast podjęła decyzję o wycofaniu produktu z obrotu i zamieściła komunikat skierowany do konsumentów dostępny na stronie internetowej oraz stacjonarnie w sklepach - czytamy w komunikacie zamieszczonym przez GIS.

Zobacz także:

Popularne lody wycofane z Lidla. GIS wydał pilny komunikat

Komunikat dotyczy lodów Gelatelli Lody Mochi Coconut. Błędne oznaczenie widnieje przy numerze partii: 2024062480001PL. Data ważności wycofanych z obrotu lodów upływa 24 grudnia 2025 r. W opakowaniu lodów o smaku kokosowym omyłkowo umieszczono lody o smaku cytrynowym, które zawierają w składzie niebezpieczną dla alergików mąkę sojową. Na opakowaniu brakuje odpowiedniej wzmianki o występowaniu tego produktu w składzie, co może stanowić duże ryzyko zdrowotne dla osób, które nie tolerują soi.

W trosce o Państwa zaufanie do standardów jakości i bezpieczeństwa produktów Lidl, informujemy o wycofaniu z rynku produktu Gelatelli, Lody Mochi Coconut, 180 g z datą minimalnej trwałości 24.12.2025 o numerze partii 2024062480001PL. Klienci z nietolerancją soi nie powinni więc spożywać wycofywanego produktu i zastosować się do komunikatu. Dla pozostałych osób (bez nietolerancji soi) artykuł nie stwarza ryzyka. Jako odpowiedzialny społecznie i świadomy przedsiębiorca na pierwszym miejscu zawsze stawiamy jakość i bezpieczeństwo oferowanych przez nas produktów, dlatego też aby sprostać Państwa zaufaniu przeprowadzamy kilka tysięcy badań rocznie w akredytowanych, niezależnych, zewnętrznych laboratoriach, a także weryfikujemy procesy po stronie dostawców - czytamy w oświadczeniu zamieszczonym przez Lidl.

Wadliwe produkty zostały już wycofane ze sprzedaży. Wszystkie osoby, które w ostatnim czasie zdołały jednak kupić źle oznaczone lody, proszone są o wzmożoną ostrożność. Informacja o pomyłce widnieje zarówno na oficjalnej stronie internetowej sklepu, jak i w sklepach stacjonarnych. Wadliwe produkty można zwrócić w każdym sklepie Lidl, bez konieczności okazywania paragonu. Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej współpracują z dystrybutorem i monitorują proces wycofania produktu z obrotu.

Czym zajmuje się GIS?

Główny Inspektorat Sanitarny jest kluczową instytucją w Polsce, odpowiedzialną za ochronę zdrowia publicznego. GIS regularnie kontroluje produkty w sklepach, aby zapewnić bezpieczeństwo konsumentom i wysoką jakość żywności. Inspektorzy sanitarni systematycznie przeprowadzają inspekcje, podczas których sprawdzają m.in. warunki przechowywania żywności, daty ważności produktów oraz ich zgodność z przepisami. Monitorują także oznakowanie, aby upewnić się, że etykiety zawierają wszystkie niezbędne informacje, takie jak składniki, alergeny i wartość odżywcza. Kontrole obejmują również badania laboratoryjne próbek, aby wykluczyć obecność w oferowanych produktach niebezpiecznych substancji, takich jak pestycydy czy zanieczyszczenia mikrobiologiczne.