Gdzie będzie nowy Primark w Polsce? Międzynarodowy detalista odzieżowy ogłosił datę otwarcia kolejnych sklepów nad Wisłą. O planowanych trzech lokalizacjach poinformowało biuro prasowe sieci w oficjalnym komunikacie. „Sklepy zaoferują niemal 8 tys. mkw. dodatkowej powierzchni handlowej, tworząc nawet 400 nowych miejsc pracy dla lokalnej społeczności” - czytamy na stronie irlandzkiego przedsiębiorstwa. Przypomnijmy, że Primark zadebiutował w Polsce w 2020 r. w warszawskiej Galerii Młociny. 

Nowy Primark w Polsce. Gdzie powstaną sklepy?

W listopadzie ub.r. informowaliśmy, że Primark otwiera kolejny sklep nad Wisłą — tym razem w północnej części kraju, konkretniej w Bydgoszczy. Teraz zaś sieć przekazuje, że w planach jest utworzenie kolejnych trzech placówek. Gdzie konkretnie? Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro prasowe, nowy Primark w Polsce powstanie:

Zobacz także:

  • w Felicity w Lublinie,
  • w Atrium Biała w Białymstoku,
  • w centrum handlowym Promenada w Warszawie.

Wartość inwestycji w Polsce to ponad 25 milionów euro. Trzy nowe sklepy stworzą aż do 400 miejsc pracy na polskim rynku, zwiększą liczbę lokalizacji Primark w Polsce do 10 oraz poszerzą powierzchnię handlową o ponad 25%. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.

Nasza współpraca z Primark dynamicznie się rozwija. To już trzecia umowa najmu, którą zawarliśmy w Polsce, co jest dla nas powodem do ogromnej dumy. Bardzo nas cieszy, że kolejne centrum ECE zdobyło zaufanie Primark i stało się naturalnym wyborem nowej lokalizacji. Felicity to regionalne centrum handlowe, którego profil klienta doskonale wpisuje się w potrzeby marki. Wierzymy, że otwarcie tego sklepu stworzy dodatkowe synergie i wzmocni wiodącą pozycję Felicity na lubelskiej mapie handlowej — mówi Szymon Skwierczyński, Head of Leasing Poland & Czech Republic w ECE Projektmanagement Polska.

Gdzie znajdują się sklepy Primark w Polsce? To już siedem obiektów

Primark zadebiutował w Polsce cztery lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie. Od tego czasu marka rozszerzyła swoją sieć do siedmiu lokalizacji, posiadając sklepy w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy. Nowe trzy sklepy to kolejny krok w ekspansji detalisty w kraju i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Sklepy Primark w Polsce działają w następujących lokalizacjach:

  • w Galerii Młociny w Warszawie (pierwszy Primark w Polsce otwarty w sierpniu 2020 r.),
  • Centrum Handlowym Posnania w Poznaniu (maj 2021 r.),
  • Bonarka City Center w Krakowie (listopad 2022 r.),
  • Silesia City Center w Katowicach (grudzień 2022 r.),
  • centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu (sierpień 2023 r.),
  • centrum handlowo-rozrywkowym Manufaktura w Łodzi (wrzesień 2023 r.),
  • centrum handlowym Zielone Arkady w Bydgoszczy (listopad 2024 r.).

Primark kontynuuje ekspansję w Europie. Nawet 530 sklepów do 2026 r.

Primark kontynuuje rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej, kończąc 2024 r. z 16 sklepami na sześciu rynkach. W 2024 r. minęło pięć lat, odkąd marka zadebiutowała w tym regionie, otwierając pierwszy sklep w Lublanie na Słowenii. Od tego czasu firma zwiększyła swoją obecność w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep).

Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność — podkreśla Maciej Podwojski, Head of Primark CEE. - Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów. Jesteśmy dumni z tego jak ciepło nas przyjęli i stale do nas wracają, podczas gdy my rozwijamy się z roku na rok — dodaje.

Primark to irlandzkie przedsiębiorstwo odzieżowe, należące do koncernu Associated British Food, które zajmuje się detaliczną sprzedażą odzieży. Początki marki sięgają 1969 r., kiedy w Irlandii zaczęła działać jako Penneys i tą nazwą operuje do dzisiaj na rodzimym rynku. Primark to obecnie międzynarodowy gigant w sprzedaży detalicznej w branży modowej. Oferuje produkty w przystępnych cenach, a w asortymencie znajdują się podstawowe artykuły codziennego użytku, odzież damską, męską i dziecięcą, a także produkty kosmetyczne, wyposażenie domu i akcesoria. Detalista zatrudnia ponad 80 tys. osób w 17 krajach Europy i w USA, posiada 450 sklepów na całym świecie i nadal się rozwija — do końca 2026 roku ma ich być 530.