Jak ustaliła firma badawcza PMR Market Experts, sklepy Pepco są obecnie najchętniej odwiedzanymi przez tych Polaków, którzy wybierają się na zakupy odzieżowe. Aż 86% właśnie głównie tam kupuje w ostatnim czasie ubrania. W Pepco można kupić też wiele innych produktów, jak dekoracje do domu, akcesoria do kuchni oraz łazienki, zabawki dla dzieci, a w niektórych sklepach Pepco dostępne są też produkty dla psów i kotów, jak smycze, miski czy zabawki. Niedawno koncern Pepco Group ogłosił zmiany, które dotyczą nie tylko sieci Pepco, ale także Dealz. 

Zmiany w Pepco Group. Koncern wycofa się z obszaru FMCG?

Na wydarzeniu 2025 Capital Markets day Grupa Pepco ogłosiła swoje plany oraz zmiany, jakie ją czekają w najbliższym czasie. Prawdopodobnie wydzielona z grupy zostanie sieć sklepów Poundland działających w Wielkiej Brytanii, a w przyszłości może nawet trafić na sprzedaż. Ważą się także losy sklepów Dealz, które są obecne w Polsce. 

Zobacz także:

Dealz, jak dotąd, w tym roku radzi sobie dobrze. [...] Biznes ten staje się coraz bardziej samodzielny zarówno pod względem zespołu zarządzającego, jak i łańcucha dostaw. Grupa zamierza nadal zarządzać tą siecią, by optymalizować jej wartość, z ostatecznym celem dokonania przeglądu opcji strategicznych dla tej działalności, włączając w to potencjalną dezinwestycję, w średnim terminie" - informuje Pepco Group w komunikacie cytowanym przez portal Business Insider. 

Pepco Group zapowiada rewolucję. Co ze sklepami Dealz?

Obecnie grupa zamierza więc skoncentrować się na samej marce Pepco i zrezygnować z obszaru FMCG. To skrót od „Fast Moving Consumer Goods”, czyli dobra szybko zbywalne. Należą do nich głównie produkty spożywcze, a także kosmetyki i środki czystości. 

Naszym priorytetem jest skoncentrowanie grupy na marce Pepco, która stała się kluczowym motorem napędowym naszego przychodu. Rezygnujemy tym samym z FMCG, aby uprościć działalność i skupić się na produktach wyższej marży, takich jak odzież czy towary codziennego użytku. Dostrzegamy ogromny potencjał w dalszej ekspansji w Europie Środkowej i Wschodniej oraz na wybranych rynkach Europy Zachodniej - mówi Stephan Borchert, dyrektor generalny Pepco Group, cytowany przez Business Insider. 

Jakie sklepy należą do Pepco Group?

W skład Pepco Group z siedzibą główną w Londynie wchodzą 3 marki: Pepco, Dealz oraz Poundland. Dwie pierwsze są doskonale znane Polakom, a jedna z nich, czyli Pepco, radzi sobie doskonale. W zeszłym roku odnotowała wzrost przychodów w wysokości 14,2%, do aż 3,8 mld euro. Przychody marki Dealz wyniosły “tylko” 307 mln euro, a Poundland 2 mld euro. Pepco Group zamierza skupić się teraz na marce Pepco i zapowiada otwarcie aż 300 nowych sklepów tej sieci, szczególnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.